Turistická destinace Dolní Poohří zastupovala Ústecký kraj na výstavě měst, obcí, mikroregionů a informačních center v Lysé nad Labem. Výstava Regiony České republiky se konala o víkendu 15. až 18. července společně s expozicí Květy 2021. Destinační agentura Dolní Poohří vystavovala v originálním expozičním stánku, který přilákal řadu zájemců.

První den byla návštěvnost slabší, ale od pátku už proudilo velké množství lidí. Oproti loňskému roku byla návštěvnost výrazně větší. Lidem akce chyběly a je vidět, že už mají menší obavy a touhu opět cestovat,“ říká po návratu z veletrhu ředitel Destinační agentury Dolní Poohří Ing. Lukáš Pichlík. Souběžná výstava Květy 2021 přilákala další návštěvníky a mnozí z nich nevynechali ani výstavní pavilon s nabídkou turistických destinací.

Dolní Poohří letos na výstavu vyrazilo s vlastním stánkem, díky kterému v pavilonu poutalo pozornost. „Nabízeli jsme informace, turistické publikace a brožury i naše propagační předměty. Před veletrhem jsme objeli informační centra v regionu a získali další materiály, takže naše nabídka byla bohatá,“ vysvětluje Lukáš Pichlík. Velký zájem byl letos o jednodenní autobusové výlety do Poohří. „Na možnosti těchto výletů se ptají hlavně skupiny klubů turistů nebo seniorů. Velkou radost jsem měl z návštěvníků, kteří se vloni přišli zeptat a nyní už se s námi podělili o své zážitky z výletů do Dolního Poohří,“ dodává. Největší zájem mají skupiny výletníků o hrady, zámky a muzea a krátké výlety k přírodním zajímavostem regionu. Agentura dostala také příležitost prezentovat svůj region v rámci přednáškového programu na hlavním pódiu soutěže Turistpropag.

Z publikací Destinační agentury sklidilo největší úspěch Putování po hradech, zámcích a kostelích s Ohřinkou, určené dětským návštěvníkům. Právě tato publikace si v jednom z předchozích ročníků výstavy odnesla cenu Turistpropag. Dalšího dílu se turisté dočkají už tuto sobotu 24. července. Křest nového Putování s tipy na dětské výlety, úkoly a omalovánkami bude součástí Dne Ohře v letním kině v Klášterci nad Ohří.

Podle ředitele agentury je však na veletrhu podnětné i setkávání s partnerskými destinacemi a možnost vzájemné inspirace. „Dokonce to vypadá na navázání spolupráce s agenturou, která zajišťuje autobusové výlety zájmových skupin dětí a seniorů. Držme si palce.“
Výstava v Lysé nad Labem je zatím první větší výstavní akcí, které se letos Destinační agentura účastnila. „Na veletrhy cestovního ruchu jezdíme pravidelně, ale letos se jich zatím mnoho nekonalo. Ostatně i tato výstava měla být původně už v dubnu,“ vysvětluje Lukáš Pichlík. Na podzim se bude agentura účastnit pražského veletrhu Holiday World a brněnského Regiontour a jedná i o možnosti účasti na veletrzích v Sasku.